Nyagatan Patagonia
Nyagatan Patagonia vill erbjuda dig som gäst det bästa av mat, dryck och stämning som går att uppbringa ifrån Sydamerika.
Läslust och skrivkraft i länet: en översikt av främjande insatser
Engagemang i läs- och skrivfrämjande arbete hos Regionbibliotek Stockholm Regionbibliotek Stockholm har engagerat sig i läs- och skrivfrämjande arbete sedan 2021. En översikt över detta arbete är nu tillgänglig. Insatserna […]
Sätt färg på nya t-banan
Nu är det dags att sätta färg på den nya tunnelbanelinjen. Och det är stockholmarna som väljer – med början på fredagen. De gröna, röda och blå linjerna känner vi […]
Glasposrlin i Stockholm kommun.
Vi samarbetar med olika företag i Stockholm kommun. Gerberas vackra keramik med inspiration från Medelhavet är tillverkad för hand i Gerberas fabrik i Portugal. Produkterna är av hög kvalitet och är […]
Allt om Stockholm: Kultur, Nöje och Företag
Utsedda vinnare av Gyllene Äpple 2024
Prisvinnarna vid Gyllene Äpplets medarbetar- och ledarpriser 2024
Vinnersna av Gyllene Äpplets medarbetar- och ledarpriser för 2024 har belönats för deras insatser inom förbättringsarbete för Region Stockholm. Dessa priser syftar till att erkänna och inspirera till förbättrad praxis i olika verksamheter.
Carina Holmberg, distriktssköterska vid Hässelby vårdcentral, har mottagit medarbetarpriset för sitt engagemang i att minska utskrivningen av beroendeframkallande mediciner genom ett teambaserat arbetssätt. Hennes arbete har resulterat i en betydande nedgång i förskrivningen, vilket har förbättrat patienternas välmående. Hon och hennes kollegor har skapat en säkrare arbetsmiljö och bättre patientmöten genom att arbeta nära i team där de kunnat stödja varandra i beslutsprocesser.
Shirin Al-Asmar Karlsson, klinikchef för Folktandvården inom Handen Ortodonti, Sollentuna Ortodonti och Eastman Ortodonti, erhåller ledarpriset. Shirin prisas för hennes holistiska, strukturerade ledarskapsstil som har bidragit till utveckling av både arbetssätt och arbetsmiljö. Hennes förmåga att göra operationella förbättringar och införa digitala möten har både minskat väntetider och förbättrat servicen för patienterna.
Genom dessa insatser har både Carina och Shirin visat hur samarbete och innovation kan få stor betydelse för personalen och deras verksamheter, och hur det kan leda till betydande förändringar som gynnar patienterna och deras behandling.